18.5.11

amizade || friendship

I have been away for a week as my dear friends from Belgium flew from so far just to visit me.
It was their first time out of Europe so I just felt like I should be totally available to show them everything I could in such a short time. For that I took some days off my work and this blog.
To me having them around was great joy! Not only because I read their coming as a huge demonstration of their friendship to me but also because I and João saw it as a great opportunity to show them how big and beautiful our city and country are in so many ways. I'd like to say thank you to them for having given us this time.
It was nice having had this chance of seeing my own city and my own country under a foreigner perspective. 
Love is the word. True friendship is one of its faces!
Dear Ann & Christophe, you are welcome whenever you fancy coming here!

Estive ausente por uns dias porque meus queridos amigos vieram da Bélgica para me visitar. Foi a primeira vez que eles viajaram para fora da Europa, então eu  senti que deveria estar totalmente disponível para mostrar a eles tudo que o que fosse possível em tão pouco tempo.
Para mim tê-los aqui foi grande alegria. Não apenas porque percebi na vinda deles uma imensa demonstração da amizade deles por mim, como também porque eu e João vimos nesta vinda uma oportunidade de mostrá-los o quão imenso e bonito em tantos aspectos nossa cidade e país são. Eu gostaria de agradecê-los muito por ter nos dado estes dias. Foi muito bom ter visto meu país e o Rio sob a perspectiva do olhar estrangeiro.
Amor é a palavra! A amizade verdadeira uma de suas faces!
Queridos Ann & Christophe, sejam bemvindos sempre que quiserem vir!

we live here || nós moramos aqui

this is our everyday sightseeing from our balcony || isto é vista diária que temos da nossa varanda

this are the four of us coming back from the countryside || estes somos nós quatro voltando do campo

Nenhum comentário:

Postar um comentário